Veckans konstnär Viikon taiteilija

10. Filippa Hella, Borgå, Östra Nyland

På mitt arbetsfält växer serier, illustrationer, teckningar och akvareller. I min lilla boda i hjärtat av gamla stan i Borgå känner jag mig trygg, jag är i mitt eget lilla bo och jag leds av mina känslor till nya bilder. Tecknadet är för mig en process som synliggör något som jag bär inom mig, det är en kanal från mitt hjärta via handen till pappret.

Läs mer: http://konstrundan.fi/sv/karta/ostra_nyland/view-59870-997

Filippajpg  Filippa2  Filippa3

10. Filippa Hella, Porvoo, Itä-Uusimaa

Työskentelen erilaisten sarjakuvien , kuvitusten ja akvarellien parissa. Vanhan Porvoon sydämessä sijaitsevassa pienessä punaisessa aitassa tunnen oloni turvalliseksi.  Olen ikään kuin omassa pienessä pesässäni, jossa tunteeni välittyvät uusiin kuviin. Piirtäminen on minulle prosessi, joka tuo esiin jotakin sisimmästäni: Se on välitön yhteys sydämestäni piirtävän käteni kautta paperille.

Lue lisää: http://konstrundan.fi/fi/kartta/ita_uusimaa/view-59907-997

Leave a Reply

