Dagens konstnär – Päivän taiteilija: Tiina Lasonen

Under sommarens lopp presenterar vi här på bloggen då och då konstnärer, som du kan besöka under Konstrundan 5-6.9.2015. Först i turen är Tiina Lasonen!

151. Tiina Lasonen, Varikko, Seinäjoki/Österbotten

Som skulptör undersöker jag tystnadens väsen människor emellan. Som material för mina skulpturer och installationer använder jag främst trä av inhemska lövträd. Mitt arbetsrum finns i VR:s lokomotivstall i centrum av Seinäjoki. Under Konstrundan arbetar jag i min ateljé och demonstrerar olika skulpteringstekniker.

Läs mer: Tiina Lasonens Konstrundan-presentation

Tiina Lasonen: Från serien Sense Presence without Words/ Frizzy Linden, 2014 Sarjasta Sense Presence without Words/ Kähärä Lehmus, 2014

Tiina Lasonen: Från serien Sense Presence without Words/ Frizzy Linden, 2014
Sarjasta Sense Presence without Words/ Kähärä Lehmus, 2014

Blogissa esittelemme kesän aikana taiteilijoita, joiden ateljeisiin voit tutustua Konstrundanilla 5.-6.9.2015. Ensimmäisenä vuorossa on Tiina Lasonen!

151. Tiina Lasonen, Varikko, Seinäjoki/Pohjanmaa

Kuvanveistäjänä tutkin hiljaisuuden olemusta ihmisten keskuudessa. Materiaalina veistoksissani ja tilataideteoksissani käytän etupäässä kotimaista lehtipuuta. Työtilani sijaitsee VR:n veturitalleilla Seinäjoen keskustassa. Konstrundanin aikana työskentelen työtilassani ja esittelen eri kuvanveistotekniikoita.

Lue lisää: Tiina Lasosen Konstrundan-esittely

Leave a Reply

