Dagens konstnär – Päivän taiteilija: Studio Tatu Vuorio, Esbo/Espoo

64. Studio Tatu Vuorio, Esbo

I mitt arbete närmar jag mig konsten ur många riktningar, abstrakt, figurativ och konceptuell. Jag använder mig av många olika metoder såsom målning, skulptur, smyckeskonst och installation, som under processens gång ofta blandas med varandra. Som kreativ människa har jag inte upplevt ett behov av att koncentrera mig på en viss metod. Olika tekniker, material och sätt att närma sig arbetet har gett mig inspiration och den tillfredsställelse som föds ur dynamisk aktivitet.

Läs mer: presentation av Tatu Vuorio på Konstrundans hemsida

Tatu Vuorio.  Från vänster/vasemmalta: Ur utställningen "Gränsyta"/Näyttelystä "Rajapinta"  Narcissos & guldmunnen/Narkissos & kultasuu, 2014

Tatu Vuorio.
Från vänster/vasemmalta: Ur utställningen “Gränsyta”/Näyttelystä “Rajapinta”
Narcissos & guldmunnen/Narkissos & kultasuu, 2014

64. Studio Tatu Vuori, Espoo

Työskentelyssäni lähestyn taidetta useasta suunnasta, abstraktista, figuratiivisesta sekä käsitteellisestä. Käytän tekemiseen useita metodeja kuten maalaus, kuvanveisto, korutaide ja installaatio, jotka prosessissa sekoittuvat usein myös keskenään. Luovana ihmisenä en ole kokenut tarvetta keskittyä yhteen metodiin, vaan erilaisten tekniikoiden, materiaalien ja lähestymistapojen kautta olen saavuttanut inspiraation ja dynaamisen tekemisen mielekkyyden.

Lue lisää: Tatu Vuorion taiteilijaesittely Konstrundanin nettisivuilla

Leave a Reply

